1403-01-04 08:21
520
0
89266
دبیرمجمع نخبگان دانشگاهی حوزوی گلستان:

اقتصاد کشور با «جهش تولید و مشارکت مردم» پویا می‌شود

دبیرمجمع نخبگان دانشگاهی حوزوی استان گلستان گفت: اصلی‌ترین راهکار حل مسئله اقتصادی و معیشتی، مردمی شدن تولید است، اقتصاد کشور با «جهش تولید و مشارکت مردم» پویا می‌شود.

محمدرضا بهرامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» اظهار کرد: نگاه ویژهٔ رهبر معظم انقلاب در باب ضرورت مشارکت مردم در فرآیند رشد تولید و الزام مردمی کردن اقتصاد ایران برای تحقق اهداف تحول اقتصادی در سال‌های اخیر، بر هیچ کسی پوشیده نیست.

وی افزود: نامگذاری سال‌ها حدود یک دههٔ اخیر و بیانات و فرمایشات معظم له در دیدار با آحاد مردم و دست اندرکاران و کارگزان نظام، نشان از عمق منویات اقتصادی ایشان مبتنی بر حضور پر شور، جهادی و فراگیر مردم برای پیشبرد اهداف اقتصادی نظام دارد.

بهرامی اظهار کرد: اهمیت مسئله حضور حداکثری مردم در عرصهٔ تولید در سال جدید چنان برای معظم له از درجه بالایی برخوردار بوده است که در پیام نوروزی ۱۴۰۳، رهبر معظم انقلاب، تحقق شعار سال را از مسیری غیر از مشارکت آحاد مردم در جهش تولید، ناممکن دانستند و تمرکز و توجه همهٔ برنامه‌ریزان کشور، صاحب‌نظران و فعّالان اقتصادی را در سال جدید به بهره گیری حداکثری از ظرفیّت‌های بزرگ مردم در عرصه تولید، تولید داخلی و تولید ملّی معطوف کردند.

دبیرمجمع نخبگان دانشگاهی حوزوی استان بیان کرد: معظم له معتقدند: «اگر از توانایی ملت در قضیه اقتصاد استفاده بشود وضع معیشت مردم حتماً بهتر خواهد شد، وضع تورم حتماً بهتر خواهد شد. یکی از اشکالات مهمی که ما داریم، این است که روی راه‌های مشارکت مردم فکر نکرده‌ایم.»

وی ادامه داد: مبتنی بر منویات اقتصادی بر حق رهبری انقلاب، اصلی‌ترین راهکار حل مسئله و برون رفت از بحران‌های اقتصادی و معیشتی پیش رو در کشور، مردمی شدن تولید است.

بهرامی افزود: تجربه نشان می‌دهد به ما که هر جا مردم به اجتماع، به اقتصاد، به سیاست می‌آیند، دست خدا هم همان جاست… نشانه و نمونهٔ آن، دفاع هشت ساله، نمونهٔ آن خود انقلاب، نمونه آن دوران کرونا و سیل و…

دبیرمجمع نخبگان دانشگاهی حوزوی استان در پایان خاطرنشان کرد: جهش تولید در سایه مشارکت و محوریت یافتن مردم محقق خواهد شد و ثبات، آرامش و اطمینان نسبت به آیندهٔ مسائل اساسی اقتصاد کشور مثل مسئلهٔ تورّم، مسئلهٔ اشتغال و مسئلهٔ ارزش پول ملّی و… می‌تواند به مشارکت هرچه بیشتر مردم در این حوزه بیانجامد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.